Monday, September 17, 2012

Lambaian dariNya

salam uolls...stelah 3hari bercuti bermulalah rutin seperti biasa hari ni...ditambah dah last bln syawal.msh ada lg open house,jamuan raya..tak kurang gak jemputan kawen,meminang merisik n so on lah kan.plus lg mereka2 yg nak g haji.klau tak slh smalam adalah penerbangan pertama yg mengerjakan hj.include my auntie n my uncle.so aku ngan fmly kaum kerabat dr jhr turun ke sg buloh d mna rmh auntie aku ni lah...utk spent masa sblm mereka pergi utk mngerjakan ibadah.

alhamdulillah.auntie n uncle aku menjadi  tetamu Nya utk mngerjakan rukun islam ke lima.diorg kna check in awl,pkul 8.30am.so lps subuh smue dh siap2.lps jer smbhyg,breakfast kami bergerak ke tabung haji kelana jaya utk menghantar.sblm meninggalkan rmh,anakanda auntie n uncle aku telah mngazankan sblm keberangkatan ibu bapanyer.suasana sayu menyelubungi keadaan.kami bergerak secara konvoi ke kelana jaya.
smpai2 pun senang nk dpt parking.alhamdulillah.lama tak lama jugak lah.dlm pkul 9 auntie aku dh gerak msuk.sbb penerbangan mereka ke tnh suci dr KLIA pkul 12.30pm.dan tiba di tnh suci jam 4.30pm waktu sana.means 10.30pm waktu malaysia.

ni lah keadaan di sana.


suasana sayu bertambah lah lg bila auntie n uncle aku nak msuk.mereka berslaman utk kali terakhir.aku pun rasa sedih sama.aku dah lalui pengalaman ini.waktu aku darjah 6 mak ayah aku pergi meninggalkan aku utk menunaikan rukun islam ke-5.aku tinggal kat rmh pak long aku.menangis nyer jgn cerita la....asal mak ayah aku tpn aku melalak.rindu okay.dah la kakak abg aku tak der sama ngan aku.huwaaaaaa...time tu akai kanak2 lg kan.huhuhuhuh.nak2 lg dgr labaikallahhummalabaik labaikalasharikalakalabaik innarhamna walnikmati lakawalmut lasharikalah...sayuuuuuuu okey dgr.tik tik tik air mata jatuh.
suasana hiba :(
semoga auntie n uncle aku dipermudahkan segalanya disana dan mendapat hj yg mabrur.aminnnnnnnn

segala pemeriksaan dah pun dilakukan disini.jd brg2 ni tak perlu di check kat klia dah......
*terasa sedih sambil menaip ni*


semoga mereka yg pergi ini diberi kesihtan yg kukuh utk mngerjakan ibadah.seterusnya mendapat hj yg mabrur
insyaallah

No comments:

Post a Comment