Wednesday, September 26, 2012

1st try.....

pejam celik khamis dah hari ni.kejap jer kan masa berjln.huhuhuhuhuuh.smalam kat rmh aku terrrr rajin.. ptg kat opis dah berangan2.tp aku biasalah angan2 jer lebih.so sblm jam 5.00 aku call ibu aku."tutttt tuuutttt tuttt 5x tuuuutttt,ibu jwb."pendekkan cerita aku mntak resepi kek biasa kat ibu aku.senang tp aku tak ingat sukatannyer.blk keje gigih la terus ke tesco.bahan yg perlu di cari buttercup,baking powder..yg lelain aku ada.mslh dtg tb2.dennnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggg.gula kat rmh gula pasir.so klau aku mixer sumpah lama nak tggu halus.aku xder blender.tak kan nak nak beli gula kastor semata2 nak buat kek x seberapa. mcm tak berbaloi.tak kan nak tumbuk gula pkai lesung batu.*itu jln terakhir* so msuk2 tesco pegi lah ke tmpt barangan elektrik.tgk blender....mata ats bwh tb2 ternmpk hrga blender
rm49.90
murah okeyyyy..korang pernh dpt hrga lg murah ker??????tp brand biase jer la.ok lah asalkan ada.wahhh gitu.lg semangat aku nak buat kek sbb ada blender.hilang mslh tb2.so cukup segala perkakas dan bahan2... smpai rmh awl lg,mata mcm gedik2 ngantuk.mood mcm nak tak nak g gym.lastnyer tak jd.rilek2 jap...basuh baju...then aku start lah baking membaking.....wahhhh eksaited yer!!!!!!!!!!!kek ni simple jer bahan2 nyer.insyaallah lps ni leh ingat kot bahan2 nyer tu.aku buat ikut sukatan aku sendiri.mcm terror jer buat kek sukat ikut suka sesedap rasa.hahahahahahah.kedanggg kedengggggg takkkk tuuukkkkkkk taaakkk tuuukkk lah aku kat dapur sensorang.1st try aku tak amek gmbr sgt,sbb tkt tak jd.huhuhuhuhuuh....so dah siap semua aku bakar.dlm 1jam lps tu aku tgk.eehhh niceeeeeee laaaaaaaaaa kek aku.kihkihkihkihkih...sat lg aku trbalikkan,pecahhhhhhhhhhhhhhhhh.alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tapiii sedapppppppppppppppppppppp..lembutttttttttttttttttttt...manissss...........*puji diri sendiri*hahaha
so ....aku tak puas hati aku buat lg sekali.hahahahahah.punyer semangat  nyer tuuuu...hihihihi.kali kedua buat kurang jd.tp banggaaaaaa jugak.sbb bauuu kek tu serumah bau.sure bdk2 rmh perut diorg terus laporrrr sbb bau kek i.well well well...hahahahah.sungguh bongkak...aku tak putus asa...nak buat lg kek.heeheheh. kek apa pulak ek lps ni.urmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....

ni bahan2 utk kek aku tu.ibu aku bg nama kek biasa.hahahahaaha.kak yana ckp kek butter...

butter cup
*aku guna 1 buttercup tu disemuakan,tgglkn sikit utk letak kat loyang supaya tak melekat*
tepung gandum 2 cwn
*aku main agak jer*chef pun tak mcm aku.bhahahahaha
gula 1 cwn
*sukat ikut tahap manis mana korang nak*
telur 2biji
baking powder 1 sudu kecik
asen vanila

*aku bahagi kpd 2,sbb aku nak buat warna warni.ikut korang lah nak bagi berapa pun.tak nak bagi pun boleh*

tu jer laaahhhh bahan2 nyer.senang jer kan......slamat mencuber yer.........dan ini hasil nyer.taraaaaaaaaa







ada komen tak.or nak share apa2.mehh laaaa..sy bdk baru blajar......



No comments:

Post a Comment