Sunday, March 3, 2013

mOOd maSak dTg

ewahhhh nak mood2 bagai...mcm mna nak kawen mcm ni. masak bila mood dtg. alamatnyer kurus la anak orang tu smpai ke tgn aku.hahahahahaha. boleh ke gitu. hihihihihihi. maka hari jumaat ptg tu tetiba ofismate aku ckp sedap mkn ayam berempah.die beli td. ehh aku terliur okay. hampehhhh. maka aku pun pergi lah menggoogle resepi. asal nak msk carik resipi. hahahahahah. maka jumpa lah resepi yg agak simple.smpai ke rmh idok pkainyer resepi tu. kakak aku ngajor. ko blend jer semue barang. barang yg perlu ada ialah... ketumbar*kasi byk baru sedap* jintan*sikit jer* bawang merah dlm 3 buku bwg putih setengah buku# btl ke bhsa aku pkai utk bawang tu.lhantak lerrr.asalkan aku fhm.# halia 3inci gitu. serai kna byk dlm 4btg serai yg demok. byk serai lg sedap.blend lahhh brg2 td.blend basah yer... pastu letak rempah kari daging nak pedas sikit kasi lada boh.garam secukup rasa. daun kari ikut sedap ht nak ltk brapa byk. haaaaa best kan style aku msk. sbb tekak aku jer kot yg menelan nyer nnt. bkn mak mertua pun.hahahhahahah

amacam terliuq takkkkkkk *kesat air liur tuuuuu oiiiiiiiiiiiiiiiiii* gaulkan dieeeeee smpai rasa gaulan uolls tu puas hati

telan air liuq. kna sabar.kasi rempah2 sebati dgn ayam

masukkan dlm peti sejuk.pastu g tido. sbb bgun2 tido nnt terus g dapur goreng ayam.jadi tak la uolls bkk tutup peti ais tu nnt.hahahahahah ckp utk diri sendiri.

lama okay nak nunggu.cewahhhhhhhhhhhhhh.abaikan kuali yg super duper cantek yerrrrr

taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. menyelerakan *kat tekak aku lah* korang cuba lah buat. korang kan lg teror memasak dr iolls.

ada tak mcm ayam penyer kat pasar tani???ker lg sedap.....harus lah lg sedap.mata keatas

presentation out.piring bersepah.tak layak masuk pertandingan memasak oiiiiiii.ayam sekor aku gaulkan semua.maka weekend kita ber ayam goreng rempah. mkn smpai gemuk mcm ayam.hahahahaha. bruuuppppp alhamdulillah. jilat jari sendiri sbb sedap melampau.hahahahahahah.

No comments:

Post a Comment