Sunday, March 24, 2013

Balik kaMpung paRt 1

hetchummmmmmmmm tajuk nak glem jerrr..hahahahaha.assalamualaikum (sblm start bebel2 bagi salam dulu) salam senin.ohhhh sonyap opis aku hari ni. maka aku pun bermalas malasan...tapiiiiiiii keje tetap buat cuma slowwww lah.tu yg smbil2 *rollingeyes*weekend smalam adalah weekend paling super duperrrrssss penat tp SSSSSSSSeronokKKKKKKKKKKKKKK...iolls pun blk kg okey.ingt uolls jer ker.even i tak cuti hari ni.semangat keje.dlm hati siap nnt bila aku cuti.lalalalalalalal

motif utama blk kg #ayat mcm babs# sbb uncle aku buat kenduri.aku ssh la nak ckp.sbb nyer klau kenduri tak der pasang khemah bagai.ni pasang khemah mcm nak sambut menantu gamaknyer.periuk belanga stok mcm nak msk jemputan kawen.hebatttt lah pakcik aku ni.mana tak nyer.kenduri yg dibuat tu sbb anak die sunat jer pun. tapi sungguh glamer majlis.aku ank buah die pun mcm eeehh ni kenduri sunatan ke....kenduri menyambut menantu...kekompiusan disitu.

menu kenduri adalah kambing golek 2ekor..nasi beryani kukus..nasi putih ngan ikan keli msk pecel..mee rebus..rojak buah..itu main meal okay.dessert kuih kuih kuih kuih muih *bayangkan betapa byknyer* buah2an,bubur kacang hitam...majlis nyer hari ahad.tp mlm sabtu tu nenda buat tahlil..ini bkn katering okayyy.msk rewang.panggil org kg.kerjas sama tolong menolong...memang penat sesangat2.tp seronok.dpt lah jugak knl2 org kampung.nnt pakcik ni tnya..ni anak sapa...yg ni anak sapa...dah besar...bila nyer nak kawen..ayunyerrrr.mihmihmihmih...itu bkn ayt bodek okay.itu ayt org kg mengeratkan silaturrahim...


maka aku gerak dr putrajaya sabtu pg.katanyer jam 8.tak der nyer jam 8 gerak woiiii...tu tak der anak kecik.punnnnnnnnnnn lewat gak.9lbh baru gerak...higway okay tak jem.cuma memasing ngantuk.aku blasah tido ajer lahh..smpai kg.terus singgah rmh nenda aku.parent aku kat kg.rewang dah.so mlm bru blk rmh parent aku.hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii penat penat penatttttttttttttttttt...tp mulut tetap mengunyah.perut ada space kosong jerrr sikittt makannnnn...agk2 space besorrr mkn byk.klau space kicik...mkn kuih laaa..ishhh yg penting ada jer lahhhhhhh mknn.kek segala bagai kek...kek prun..kek buah..kek ceklat moist..kek pelangi..cheese tart...strawberi tart..koley kacang...kuih lapis sarawak...kuih berlayer2...sumpah klau kenduri rmh nenda ni jns kuih tak pernah kurang dr 5 jenis kuih.kuih jer okayyyyyyyyyyy.gudisss beg jgn cerita.berkotak kotak kotak kotakan...dr yg besar smpai kekecik...





dan hari sabtu tuuu sgt lah panassss.very2 hot...sedia maklum rmh kg kan.papan.uiiiii.time ni la migrain aku dtg.dah la 2nd day bendera jepun....spoilllll....makan tetap makan...hahahahaha
dasarrrrrrrrrrrr
ok smbung part 2
tak larat dahhhh

No comments:

Post a Comment