Wednesday, April 11, 2012

Cuti.......ehhhh esk kerja laaa

Wehuuuuuuu....
Cuti hari ni sempena pertabalan sultan.lewat gak aku bgun yer....
Nak2 pg td hujan.walaweeeeeeeeeyyyyyy....nikmat u olls....
Golek punyer golek smpai jam 2.apa nak jd.....kannnn.....
Nak bgun pun mndi pun bercinter k..duk berkira2 nak g mna pun klau mndi...
Congak punyer congak aku decide nak g facial...thn ni aku tak buat facial lg.atas sbb2 tertentu.soooo tahun 2012 1st time lah sbb aku tak tahan ngan mslh muka aku...korang klau Ada produk yg bagus dan harga yg berpatutan...meh la share ngan aku.mslh muka aku....jerawat kecik2 naik kat dahi.aku nak dahi licin weyyyyyy.klau korang nak suggestkan pape,silalah....
So hbs buat facial jam 6 mcm tu....dgn tak mkn lg....sbb aku protes...hahahhaha aha
Mengadakannnnn...
Mr punyer pasal lah ni...tensionnnn tauuuu.klau dtg angin mls die nak g mkn.mmg sakit hatiii.yerlaaaaa aku ckp,aku lpr jommmmm g mkn.die pun ckp okay la.sat g smpai jam 3am okayyyyy tak jugak g mkn....pffffttttttt.so kononnyer aku protes lah td.hehehehhehe.sat td die bbm aku tnyer dah mkn ker blom.pastu nak kesian2.....uuuuuuuu kannnnnn...haissshhhhhhh.
Eehhhhh..esk khamis.esk kerjaaaaaaaa lahhhhhh...lalallalalalalalalla....
Ok byeeeee

Gempar bumi....

Allahuakbar.....
Sama2 kita doakan agar keselamatan rakyat di acheh.
Ya Allah engkau sahaja yg dpt melindungi hamba2mu...

Monday, April 9, 2012

syukur alhamdulillah

last weekend aku balik kg....rindu kot kat mak abah..hehehehehhe
blk naik bas kreta park kat TBS....
as usual lah kan....
sblm blk mndikan mr black aku tu dlu.sbb selebet bebenor aku nengok mr black...bila da mndi hensemmmm,tenang otak aku nak bwk ko mr black.lap yuuuuu mr black
so dipendekkan citer hari ahad pg tu aku ckp kat abah nak blk kg.nengok nenek aku.last week die masuk spital sbb kna gastrik...
sblm g kg g kebun dlu...kasi kluarkan peluh dlu.baru g kg....sedang elok nak belok masuk ke kg...kreta kena langgar....aku yg drive time tu,mak abah ada gak la...ya allah tuhan jer tau mcm mna shock nyer aku bila kna langgar.tp aku syukur sgt2 sbb tak ada apa2 kecederaan....mak abah pun selamat.cuma kami alami sakit2 bdn la.mau tak sakit babe.kreta aku smpai makan jln org.nasib tak der kreta dr arah bertentangan tu..kuasa tuhan utk mnyelamatkan aku dan keluarga....syukurrrr sgt...
ni lah keadaan kreta ayah aku bila kna langgar...pintu tak leh bukak

ni kreta yg org langgar.....kreta die teruk jugak....kna tarik guna tonto...
org yg langgar tu nak buat report...abah ckp tak payah buat report sbb nnt die kna denda.tp org tu nak jugak buat report sbb nak claim insuran.so g lah balai polis...sat g smpai balai poli,org yg langgar kreta ayah aku ni...lesen kreta die mati.dah setahunnn ko matii...dah ke tepuk dahi..peeerrhhhhhh.tp polis yg amek report tu baik.die suruh panggil abang die utk ngaku yg die langgar...klau tak,selamatttt lahhhh kannn.
*kesimpulannyer,klau dah nak kena kita yg tak salah pun kena....tp syukur sbb kami semua selamat*
byeeeeeeeee

2nd day di Cameron Highland

ehhh smngt sgt nak cerita pasal Cameron...dah berjaman kot cerita ni...bkn smalam aku pegi pun...
tp ntah dtg 'wahyu' aku nak tulis blog...layankan ajer la....
*silabacasampaihabis,walaupunceritamembosankan*
esknya aku smgt gak la nak masuk kuliah tu..sbb penceramah die ok.pandai attract.n he know how nak buat kami smue tak mngantuk...
pagi tu kluar breakfst dlm pkul 7.45am sbb class mula jam 8.30.kluar awal dpt la menikmati sarapan pg kan...tak der la rushing mkn.heheheheheheh.tau jer la,pg2 kna mkn.aku nyer mkn pg shud be dlm jam 8 ker 9 pg...
breakfst pg tu byk plhn ko......
huwaaahhhhhhhhh,suuukaaaaaaa sgt2 tauuuuuu
tak hengat kannnn bila amek mknn....kalau sbln mcm ni kan...alamatnyer thn ni raya aku pakai baju saiz xl...waaaaaaa serammmmmm.nasib baik 3hari jer.sedapppp tau breakfst die...
n hari khamis harus la pakai batik kan....walaupun kursus kat luar.disiplin tetap ikut.skema giler.tp dah trbiasa bila hari khamis pakai batik..wlaupun tak 100% batik.adik tak der duit beli batik ori.ptuiiiii.alasan semata2.
*muka lepas balun nasi lemak....mengah okay.nasib baik dr tmpt mkn nak ke bilik kuliah jauh.ada gak la exercisenyer*
sblm start class amek la gmbr dlu ngan jiran katil saya.hihihihihihiih

*ehhh sama-sama lebar lah pipi kiter*
*nie akak yg duk sebaris ngan aku.kak aida.sebaris 3org...ehhh aku nak SELIM disini....* so pagi tu start la kelas.terima kasih kpd penceramah sbb sedaya upaya membuatkan kami tak rasa bosan...pg tu ada aktiviti group.group aku ltk nama RIUH.sbb smue peramah....best okay...keje gelakkkk memanjang.nak2 dlm kumpulan aku tu ada sorang jer kumbang....hehehehehhe.masing2 bg kerjasama....
hehehehehhe...best la korang ni....klau jumpa tegur2 k....

class smpai jam 12 gitu...dlm pkul 10 ada minum pg...ni yg bestnyer kursus tau.tak kan ada rasa lapar sbb mkn 6x sehari.
*breakfst*
*minum pg*
*lunch*
*minum ptg*
*dinner*
*minum mlm*
haaaa kannnn.....mana tak nyer dr saiz s boleh berlaku anjakan hingga saiz xl.tak ker serammmmm
masa dlm kelas masing2 dah duk plan utk g tanah rata ptg tu.lps hbs kelas....
dah plan nak g reramai..aku pun join laaaa.tp kami langkah kanan sbb ada abag2 tnb tumpangkan kami turun ke bwh...wahhh van mcm sardinn...hanya kami jer tau keadaan dlm van.#geleng kepala#
hahahaha.kenangan tuuuu.apa2 pun terima kasih pd abg van TNB tu yer...
pastu nak blk tu abg azrul bwk kitorg jln2 g minum teh....wahhh langkah kanan lg....ada la gak shopping sikit2.beli teh...time ni la smue dah start beli ole2.mariiiiii2....ngabiskan duit...seronok jer kluarkan duit dr wallet...hoooyyeeaahhhhh
#meh la tgk gambar#
cantikkan background.tp kitorg tak turun ke ladang teh tu

 *layakkan aku jadi model promote*

 aku amek teh tarik jer.sedapppp...
terima kasih abg azrul bwk kami ke tempat nie...

ececeeeeehhhhhhh.....kelassss lahhhh

suka sgt viewwwwww kat sini
ni dah nak blk smula ke hotel....nyaman jer udara nyer...tak sejuk tak panas..suam2.ketiak pun tak basah
besttttttt

hari last.....
kami nak balik dah....
ni lah van yg aku cakap.....korang bayangkan dari cameron smpai putrajaya aku naik van ni....tensionnnn ko.k tu jer la cerita aku g kursus kat Cameron Highland.....tataaaaaaaaa

pinky mood n dot2...

saya nampak chooomellll dgn baju ni.rasa nak lempang laju2.hahahahahahahha
seksa okayyy nak gosok baju ni...sbb bila basuh jns kain mngecut....cotton apa ntah...heheheheheh
kakak aku ckp aku nyer tudung mcm langsir.biadabbbb tauuuuuu.huhhhhh
*sila abaikan jerawat kat muka aku tu.tgk baju ngan tudung jer.hahahahahah*
byeeeeeeeeeeeeee.muuaaahhhh

kursus tahun 2012....

akhirnya aku dapat gak pegi kursus luar dari opis...
best ko tmpt aku g kursus ni....
bkn stakat g kursus...g shopping...g ngabiskan duit jugak lah kan....
tmpt aku g kursus ni kat cameron highland u olls....
ngengengenge....
aku dpt g ngan opis mate aku,cik dayana...
so xpyh la nak risau ada geng ke tak kannnn...
dah sah2 die kna 1 bilik ngan aku.aku tak kira aku nak gak 1 blk ngan die...hahahahahah.(org tu tak nak 1 blk ngan ko,ko x-cited nak sebilik ngan die kan,bluweekkksss)
so kitorg bertolak ke cameron jam 8.00am 28 Mac 2012....

*tapi sblm nak bertolak,mlm tu phening kpala aku nak ngemas baju....rasa smue baju nak bawak.dasar pompuankan....aku tgk yg laki g kursus alahaaaiiiiiii,lenggang kangkong.yg pompuan ni, haaaaaa...siap beg tarik.xcukup tu handbag (beg wajib lahkan) beggg sandanggg...
dah aku tak nak crita pasal org.sbb aku pun sama...kejap masukkan baju....jap lg kluarkan balik....rasa mcm tak sesuai.cari baju lain...masukkan balik.ntah pape kan....nak pegi kursus jer kot.bkn g jumpa aaron aziz.#tepukdahi#.so berkemaslah aku smpai ke sudah.siap bwk bekalan mknn ko....aku kan tak leh perut kosong,jd ju-on lah nnt....nak tau apa aku bwk...heheheheheh.
bwk megi cup,bwk milo,bwk jajan....tak boleh blahkan.tp untung lah sapa sebilik ngan aku.mmg tak kan lapor punyer.*

sooooo..perjalanan ke cameron mengambil masa 4jam gak laaa.....aku kna naik van opis.pasal bas penuh...ape kes kannnn.urusetia ckp bas lain rosak n ada yg bwk g kursus lain.secara volunteer aku ngan Dayana naik lah van.ni 1 hal lg bila naik van....
ko tauuuuuu takkk van die tak der sandar keala...haaaaa tak ker giler dibuatnyer.dah tegaaakkk jer.tension tau...tp aku leh gak tido wlaupn tersengguk2....mmg tak selesa naik van tu tau tak.yg kementerian ni pun lahaaaiiii...pi la order van yg standard skit....ni van standard mcm hangkut bdk skolah tau.....cari lah van yg dapat memberi keselesaan staff.tak ker gitu....this year klau nak beli pengangkutan belilah yg menepati citarasa yer....
en driver g cameron ikut tapah (yerkottttt,tak sure)nmpk kampung2 org.seronokkkkkkk
tapi dah masuk cameron hameeekkkkkkk......
jln die hazabbbbbbbb,nek bukit turun bukit...bengkang bengkok....nak2 dpn lori bwk muatan berat.stakat 20km/j.tak kematu bontot ko nak ngikut bontot lori tu...pppfffttttttt....agak2 sapa yg jns jln mabuk,diwajibkan mkn ubat mabuk lah ek....ngeeeee
kami checkin dkt heritage hotel,not bad laaa hotel die.smpai jer terus siap2 utk start kuliah.INGAT ni g kursus bkn HONEYMOON.hahahahahahah.tensiionnnn tau...but its ok...disiplinkan diri kannnnn
ni la blk aku ngan Cik Dayana....hehehehheheheh
masuk jer blk sempat posing2 dulu.....heheheheheheh.


*tu pic intro yer*
.......bersambung....muuaaahhhh

kaTa haTi ku....

aku tak tau la mana aku letak hp ni....
hati aku kata hp ni tak hilang,aku miss place...tp smpai ke saat ini aku tak nampak bayang...
aku harap aku dpt jumpa gak hp bold2 aku ni...