Tuesday, September 11, 2012

sebuLan sekaLi taK teNtu yerrrRrrr...



bismillahhirahmanirrahim.gituwwwwww...permulaan ayt yg bagus.harap permulaan hari yg bagus jugak utk aku.✔✔✔.angin ada hjn ada petir pun ada mlm td..tp itu tidak mematahkan semangat aku utk bgun pg dgn penuh smngt serta awl.aku pun tak tau knp.alarm jam blom bunyi aku dh bgun.selalunyer alarm tu aku duk snoozeeee snoozeeee kan ajer.padehal aku mlm td tido lwt kot.nak tau lah tu aku tido lwt pasai apa.bkn sbb aku study no no no no...tp sbb aku teman Mr.ngehhhhhhhh :-Ddie kna g kalimantan till sunday.✈yerrrr sgt lama jangka masa itu yer.tak suker tau.tp wat to do.ats urusan kijo.relakan ajer laaaaaa.tp sblm pegi segelen amanat aku bg kat die.kau ingkar,kau terima bala.fair la ko tggl kn pesanan aku pun nak gak.ingt senang2 aku lepaskn ko.ok back to d story yg aku nak habaq na...

pg td aku kan bgun awl dr selalu.so nak tdo mata tak mo pejam.tetiba...tinggggggggggggg.bkk peti ais.nmpk ada pisang.mood pun mcm rajin.apa lg tgk jam sempat lg ni.jd nyer meh la kite ketang ketung kat dapur.lenyek2 pisang....panas kn minyak.maka terjadilah adunan nak buat cekodok..haaa apa cekodok؟؟؟؟
tak tauuuuuuuuuuuuuuu...berlagak giler kan.cekodok pun tak tau.cekodok means jemput2.hari tu aku ada buat sedap weyyy.mak aku pun kalah.sorry mak.nak berlagak jap.hewhewhewhew.ank mak dah pass buat cekodok.:-D bila sekali buat menjadi harus lah aku nak buat lg kan.maka terjadilah cekodok aku td pg.tp dupdap2 gak.tkt tak menjadi plak yg kali ni.tp alhamdulillah....jd dgn comel sekali.cuma terlebih tepung sikit.msh ada lg rsa pisang.hehehehehehehehhe...nak nengok,jeng jeng jenggggggggggg
*abaikan kuali yg sgt cantik itu yer*
aku tak buat beso2.buat comel2 jer masuk mulut ngappppp terus.hahahahahahha.tak payah nak nganga besor mulut tu.ok tipuuuuuu.tak der la kang aku buat besor2,bekas pun kna besor.kang kepoh smue tnyer aku bwk apa.kang bukak tgk cekodok jer pun.tp bekas mcm bwk makaroni goreng.hahahahahha.dan hasil air tgn aku pepagi maka siap lahhhhhh cekodok aku.mehhh mkn cekodok.
sapa ada pisang yg dah msk sgt kat rmh tu meh bg aku.aku buat cekodok.tp jgn tnyer aku pisang apa yg boleh buat cekodok yer.mmg aku tak tau.yg aku buat cekodok ni mmg pisang yg boleh di buat cekodok.tu pun mak aku yg bgtau.hahahahahhahaha.....aku mmg GAGAL part2 nama pisang bagai ni.tp ada gak lah yg aku tau,tak ler bingai 1 haper pun tak tau.mlampau noo.hehehehehhehe.ok tu jer pun nak citer nyer pun....


Monday, September 10, 2012

aKu...uP to toe piNk

jgn bayangkan aku mcm princess yer.yer aku tau up to toe aku pink,tp aku lg vougejessssss....hahahahaha. *sila jelirkan lidah korang,bluweeeeekkkkkkk*last week kan jamuan raya.dgn baju raya kat dobi,dobi tutup.so aku pkai baju yg ada kat rmh.i take pink.har har har.....giler gambel lah aku kan up to toe pink.sumpah aku kagum sbb aku dare to use all pink.korang berani buat mcm aku?huwawawawawawa.. moh ler nengok gmbor aku yg vougejessss itu..tgk dgn mata hati yer.jd kecantikan itu akn korang nmpk. *gelak lah beso2 pun*
kannnn..tp aku tak la pkai smue sama kaler.kang ingt langsir bergerak plak kan

omgggg giler vougejesssssss*dah baca pejam mata*

see my shoes also pink.ko hader kasut pink mcm aku??nan hado.jd tak payah jeles.miahahahaha

 nmpk tali pass aku pun ala sama2 kaler gak.kelassss kannnn

dan pink lagi...princess tgk aku pun leh nangis campur muntah hijo.amek lah i jd pink model.tak memasal

dahhhh dahhhhh cik adik manis oiiiiii
tak selera org nak nengok gmbor ko yg pink bagai ni
bajet gempaq!!!!
bajet cun!!!!
yerr semue bajet
yangggg pastiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

*
**
***
****
*****
******
*******
********
*********
***********
*************
***************
*****************
*******************
*********************
***********************
*************************
***************************
*****************************
*******************************
*********************************
************************************
***************************************
*****************************************
**********************************************
aku ada geng pink.....kan sweet tuuuuuuuuuuu.so kak N.pinjam ank jap.hew hew hew
vougejessssss kannnnnn
kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...
hahahahahha
p/s kak timah ni sempat ajer enterpremmmmmm tau
bhahahahahhaha

Sunday, September 9, 2012

matta fair 2012

korang dah g matta fair kat pwtc???17 smpai 19 rsanyer.korang sila double check tarikh k.aku dah g.wehuuuuuuuuu.dan dh book destinasi.
kemnakah?????rahsiaaaaaaaaaaaaa...gagagagagga.

mood nak bercuti mmbuak buak buak mcm gunung berapi meletus.wahhh gituw tahap ke overannyer.
nak cuti nak cuti nak cuti nak cuti
rm rm rm rm rm rm rm

jamuan hari raya jumaat lps

haaaaaaaa yg ni korang layan kan gmbor ajer.aku mls nak taip dan taip...gmbar2 ni sgt gojes tau.thanks yer cik nanie.kamu edit gmbr ni.hew hew hewwww...kitorg ada lg jamuan.jumaat ni.

baju raya pink ni aku pkai.sbbnyer baju raya yg spesel ada kat dobi.dan dobi tu tutup hari khamis.nsb baik ada baju ni.penyelamat.hampeh tul dobi ni tau......

meh2 la tgk gmbr raya edisi 2012.wahhh ada edisi2 bagai.....bajet glamer.fedulikkkkkkkk

abaikan dialog yg di reka tu.
p/s: sbnrnyer aku tgh buat keje.diorg sajer ltk ipad tu.jht korang tau.bhahahahhahahah

ni jumper org senegeri.hahahahahaha.nsb baik slipar tu tak nmpk.ngehngehngeh


kami..omelnyerrrrrrrrrrrrrrrrrr


selimmmmmmm nyer sy.suker tauuuuuuuuuuuuuuu.


suker sgt aku ngan pic ni.sgt tradisionalnyer tu......smart giler.thumbup.ibu jari kaki skali.heheheh

heheheheh nmpk bantal.korang nmpk tak.heehhehehehehehehehehehehe


gojes sgt diorg ni tau.jeles i

omellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll shhhhhaaaangattttttttttttttttttttttttt saya.*pangggg*

korang smue tumel.tp pika lg tomel dr korang.bhahahaha

2berempunyer 1mencari yg tak berpunyer....hahahhah


2jelitawan..2jelitawanis.hahahahahah

ok dah.hbs.byeeeeeeeeeeeeee!

$unday chiLL ouT

salam..selamat pg.pg ni cuaca cun2 ajer kan...hjn x hjn..pns x pns....so so jerrr...jd nyer mood nak bersiap g opis pg td pun so so jer la.untg x merah punch kad aku.wew wewww wewwww.

weekend smalam yg penuh pack gak bg aku.sabtu golek2 kat katil smpai jam 5.he.he.he.itu lah keje aku asal weekend bila tak kemna2.dlm 5lbh baru bersiap mndi bagai sbb nak g rmh auntie aku kat sg.buloh.die buat kenduri doa selamat.die nak g haji next week 17/9/2012.alhamdulillah.die telah mndpt panggilan daripanya utk menunaikan rukun islam yg kelima.so aku plan nak tdo rmh auntie aku.tp depend ler.utk lgkah keselematan aku,aku bwk lah gak baju.gerak pkul 6lbh sbb bajet jln tak jem.aku pun ikut la higway.lps jer tol.ooooooo demmmmm.jem okey.shit!!!!!nak tak nak redah jer la.tak kan nak patah blk,mmg idok ler kan.so smpai jer elok maghrib.hehehehehe.selamat.so yg dtg mlm tu auntie aku kat saujana utama,abg aku kazen aku.yg lain tak dtg ats sbb yg tak dpt dielakkan.

lps jer kenduri tu..aku half half...nak tido ke tak.so aku decide tido lah rmh auntie aku ni.sbb ada geng.ngeh ngeh ngeh....actually kitorg tak der pape plan pun.ahad nyer tu pun masing2 bgunlewat bagai.suker ati.bgun2 trus breakfst.very d sporting auntie okay.dpt ank buah yg betuah.thanks auntie!!so breakfst pkul 10 balun nasi lemak.memasing lepak dpn tv.layan rancangan ntah pape.smpai hbs melodi we decide g ou. 
owwseemmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!

so gerak dr rmh pkul 3 mcm tu.aku eksaited gak sbb aku dah lama tak g ou tu...lg 1 aku mls nak g ou ni sbb die besar....wing south laaa....north la...tak paham ler.kang last2 tak jumpa mna aku park kreta.so g dgn kazen aku ni selamat la.sbb die expert.cari parking pun senang gak la...heheheheh.seronok.so bermula lah episod mencuci mata yg mna menggugat iman.hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...tgn dah gatal jer.sblm melangkah lbh jauh kazen aku ni sbuk lapor2.tu la td kuar rmh tak nak mkn.eksen.kenyang la bagai.passtu g cari starbuck.cari starbuck jer setengah jam.hampehhh.tapiiiiiiiii....jumper2 jer starbuck sbelah nyer nandos.aku pun menggelitis sama lapor.wat der @#$%^...so take a way starbuck trus nyinggah nandos.hew heww heww.saya suker tauuuuu!!!!!so mkn dan mkn...tmbh air.tp lmbt la pekerja nandos ou ni.nak order smpai aku kna bgun g panggil.nak tmbh air pun mcm tu jugak.aku tak tau die tak perasan or purposely buat gitu.dah la service cas mahallll,7hengget lbh.mencik tauuuu.so dh knyang kite smbung jelajahan ou yer makcik2 sekalian.

kazen aku ni menggelupor nak cari kasut.kat opera.not bad kasut2 die.ada yg murah tp saiz yilekkkkkk. tensi skit di situ yer!!so aku juz nengok2,nafsu nak beli kasut msh under control.so aku berjaya kawal.kiter jln lg.jln punyer jln.......jumper kedai baju treats.so msuk kami bertiga ke dlm isi perut kedai itu.time ni dah gedik2.akhirnyer kechundang ketewasan...aku rembat 2 helai belaous.harga 2 helai 119.terbaikkkk kan.....rembat 2.hahahahahha puas.tp aku tak amek gmbor.but nice.bwk g keje pun okay.nnt aku snap yer..kazen aku pun rembat dua.hahahahhaha.tak nak kalah yer memasing.lantak ko sana.pastu jln lg dan jln last sekali msuk mph.tp novel yg nak dibeli kehabisan stok.trselamat duit di situ.hahahahahahaha.dlm pkul 6 gitu kami blk.sesampai d rmh aku mngetest baju yg aku beli.wahhhh....sgt selesa d bdn aku.........lompat2 lah kan.trus basuh.terus msuk pesbook.habaq kat kazen aku.sodap bju tu,berbaloi beli.wahhh gitu..... heheh.

gmbor tak hader.sbb aku mls nak snap snap snap....sbb tgh berkabung lg.diatas kehilangan smue gmbor dlm henpong aku tu.*alaaaaa yg kes aku terformat henpong tu,phadanmuker*

sblm aku luper kan.aku nak tnyer la,sbb aku pelik.aku perlukan jwpn utk merungkaikan persoalan d benak fkrn.eeeyeewww giler poyo ayat.tuiiiiii...aku pelik la org berjln kat shopping mall yg sebesar ou tu kan.diorg jln guna highhhhhh heeellllllll yg 4 5 inci mungkin lbh .eeeehhhh!tak sakit kaki ker ar diorg jln?selesa ke diorg ber high heel begitu.ada yg heel die tu keding mcm ranting kayu tu.hoiiiiiiiiiiiiiiiiiii...giler hbt tau.aku seloutee lah kan.1 day aku nak try gak...bleh gituuuuuu.tp tak la sehebat yg aku tgk.hehehehe.aku pkai wedges pun blk smpai rmh terus uli betis dgn pati halia mustajab.hahahahahahaha...silalah ketawakan.tak heran pun....kahahahahahhahakahahkahakahakaha.viadabbbbbbbbbbbbbb tauuuu.

ok tu jer cerite weekend aku.korang plak apa cerite.open house ajer lah kan korang.kilo korang pun beropen2 gak kan.clap clap clap. selamat ber chill d hari senin

Thursday, September 6, 2012

ma$ih mOOd raYa.....

salam syawal

nak pantun jap..ecewahhhhhhhh
Masak udang dan gulai ketam,
Pembasuh mulut kuih keris,
Berbunyi mercun berdentum-dentam,
Riang gembira di Hari Raya.

ada lagi.....ngehh :)
anak pak abu tu naik tractor ler bukan naik lori
sebab boleh tengok makwe dia angkat baja
selamat hari raya aidilfitri
saya ucapkan pada yg puasa jerr


lambat giler aku wish salam lebaran kan...tak per raya kan sebulan.moh ler kite raikannyer.....korang dah hbs beraya ker???tak buat open aaauuussss ker???*tak jomput pung*aku nak kata beraya sakan tak lah jugak.tp tetap meraikannyer.korang ada buat puasa 6 tak???wahhhhh luper yer nak puasa 6.mentekedarah ajer ea......kang hbs syawal kilo korang naik phadannnnnn muker.miahahahahahahha.okay tak der lawak pun.alhamdulillah aku ada gak buat puasa 6.tp tak cukup 6 lg.ada lg 2.hehehehheheheh....atleast ado.ko hado????berlagak tak memasal.

by d way....gmbor raya smue dah selamatttttt.mksud aku selamat ialah selamat tak der.sbbnyer hp aku terformat.so segala gambor ghayo,nan hadooooo.sedihhh okay.jgn nak golakkkkkkkkkkkk yer....tensi aku tauuuu...thn ni so far parent aku braya sakan,sbb abg aku beraya ngan kitorang.turn raya jhr.so meriah la.meriah sbb ada askar wataniah 2 org tu....riuhhhhhh ler.seronok tak terhingga.wlaupun ponat tp sonok. yahooooooooooooooooooooooooooooooo.......................*lompatbintang*last weekend parent aku mai kl..so beraya rmh sepupu makcik pokcik yg kat kl.sonok sgt anjer.*anjer tetiba knapakah???*pastu umah nenek aku cucu cicit smue balik....omaiiiiiiiiii god.barakallah.seronok erganda2.bkn senang okay nak kumpul semua.dr cucu smpai ke cicit.bygkan klau ank atok aku 9 org.ank paklong aku 4org cucu 7,pak ngah (merangkap ayah aku) ank 3org cucu 2,mak aku kat pahang anak 4 cucu sorang...uiiii byk laaaaa....tu baru 3org lg 6org tu ank 3 ke 5 org...sila bercongak2....ni yg seronoknyer kan bila raya...alhamdulillah.dpt jugak berkumpul.smue gmbor raya ada yg dah msuk fb.kazen2 aku on that day gak msuk.syabasssss korang.

so this entry tak der gmbor.nnt aku korek kot2 ada gmbor raya....enjoy d hari raya k

korang pulak cerita apa pasal raya?suka ker duka???


 

Thursday, August 2, 2012

PersiaPan uTk sYawaL yG baKaL tiBa...

salam jumaat...saiyidulayam...

dah middle month kite berpuasa kn...masaaaa...pantass sgt rasa berlalu.kekadang kan aku rasa nak pulse kn jap masa.tup2 dah berganjak tarikh....uiiisshhh copat benor masa berjln.another half lg utk kite mnjalani ibadah puasa.amalan puasa dh smpai level mana???hohohohoho...anyway dlm mnjalanji ibadah puasa ni aku duk fkr gak persiapan utk syawal.jgn ckp yg tak kawen ni tak pikir persiapan syawal tau!!!wlaupun utk diri sendiri biasa2 tp utk parents aku harusss diberi keutamaan.so far aku dh beli dah persiapan utk parents aku.legaaaaa!sattlekn awl2...yg lelain tu mcm biskut raya aku order jer la....duit raya tggl nak nukar jer...tp bapak aku advance ko...sehari puasa hari tu die dah dpt tkr duit raya.dpt duit baru pulak tu...die tkr ngan kazen aku.kazen aku kijo bank.bolehhh laaa....so dpt la aku menengok duit baru.....


haaaa gitu lah rupe duit baru tu yer...aku dh dpt gak duit rm10 ngan rm20 yg baru... heheheh dr bapak aku gak.hebat bapak aku ni awl2 dh dpt duit baru.....

aku plan klau this week klau aku blk aku nak wat sumthing.hewhewhew.....doa2 lah mood rajin aku dtg yer.fuhhhhhhhhh......aminnnnnn

manakala baju raya...aku tahun ni tak der mood nak beli baju raya.sumpah!!!!!nsb baik sblm puasa ada tempah baju.so dah siap.jd nyer baju tu lah yg merangkap baju raya.aku rasakan sbb aku tak der mood nak beli baju raya adalah disebabkn oleh hari2 weekday aku pakai bju kurung.so aku dah jemu!!!!!!!!klau raya leh pakai dress aku pakai lah. ahhahahhaha..betuah ko anak. ada yg kna duk rmh tak payah ikut beraya!kihkihkihkih... korang pulak baju raya brapa dozen??????berjimat2 lah yer...hehehhehee

kasut raya pulak.....last week aku plan nak belikn mak aku kasut raya.dia tak nak.sbb kakak aku ada beli kasut utk die.plus lg alasan die.die suka pakai kasut raya thn lps yg aku beli.beli kat bata.sekeras2kerasnyer die nolak.aduhaiiiiii......kesudahannyer aku ada 2 kasut.1 aku rembat sbb colour die menarik.warna yg dikatakan menarik tu.....???jeng jeng jenggg...tggu aku snap nnt aku kasitau...lg 1 mak aku belikn...hahahahahtu merangkap kasut raya la..sbb ala2 wedges.yg aku beli tu high heel.giler ko jln kg pkai high heel.ada yg gamaknyer kaki aym sbb tak sanggup lalu batu bata.drpd trpelecok baik kaki ayam.haa gituuuuuu...kelas ko tipah hoiii.

anyway...pape pun jimat cermat perlu okay...jgn syok membeli jer.cukup bln nganga nnt.aku mmg sah2 la kna kawal.sbb nyer bln 9 aku kna renew roadtax ngan insuran kreta.1st time....wahhh bufday mr.black.setahun dah mr.black ko berkhidmat ngan aku. itu dah sah2 mkn duit......sob sob sob...sapa yg ada lbh duit yg byk.bg lah kat aku skit.BAGI okayyyyyy!!bkn PINJAM.hahahahhahahah.kompem tak dilayan.pepagi criter persiapan raya.apa kes ko kan....ni tlinga aku blom dgr lg lagu raya dicorong2 radio.mybe ada yg dh kluar cuma aku tak dgr.selamatttttt.klau tak touching aku dowh.nak2 lg klau dgr time pg nk g keje.aku rsa trus nak shot blk kg jer.....huwarrrhhh. over shadow la ko.ni msh kat mesia.klau kena cmpak duk obersea lg haru agknyer kan.thn ni sepupu aku sorng beraya diperantauan,kat Osey.kesian ko pis.we gonna miss u.take care.jgn poyo sgt yer!hahahahahahahehhh tetiba tak sbr nak raya.sbb thn ni adik beradik aku berkumpul.abg aku thn ni raya turn johor.yahooooooooooo!!!beraya ngan ank buah aku 2org tu.sure kepoh.sukernyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ^_________^ korang yg dah kawen sure dah decidekn thn raya mna.klau raya rmh mak mertua tu....redha jer la.dh mmg turn.eeewahhhhh pndai aku ckp.kna turn aku nnt.hamekkk.boleh tak sblm kawen nnt ckp kat bakal suami.tiap kali raya,i nak raya ngan parents i, a week aftr raya bru raya rmh mak u....hahahahahah.giler poyossss..... haa dah lari tajuk ni.apa daaaaa.puasa beb...bebel ntah pape nyer ponnnnn!ok aku dh pnt menaip nyer ponnnnnnnnn..itu jer.byeeeee.slamat menjalani ibadah puasa yer!