Monday, October 29, 2012

pudiNg triffLe

wahhh tajuk...mcm terror sgt msk memasak..jgn percaya...hahahahahha...aku juz google tgk mna resepi yg senang.aku try.ni aku buat sblm blk raya...kira buah tgn aku ler...hehehehhehe.1st trial okay...tak puas hati sgt..tp rasa ok....ada uuuummmmmmmmmmmmm.

bahan-bahan:
*kek swiss roll
*mix fruit
*tepung kastard
*susu cair
*gula
*agar2

cara-cara membuat
*potong swiss roll ikut besar yg aku suka...juz comel2 jer yerrrrr aku buat.tak gedabak sgt.masukkan dlm bekas wrna jernih.sbb nnt korang dpt tgk layer2 die...aku guna mangkuk ikea yg tutup hijau tu...i tak der bekas memahal...

*lps dah susun swiss roll tu....kasi padat tau.tuangkan air mix fruit td.jgn smpai banjir.kasi kek tu lembappp. dah lbap alihkan ketepi.kemdian....

*tuang susu cair td dlm periuk dn tenggekkan ats dapur gas.smue kan susu cair...campur air setin susu cair tu....api tak mo besor2....smbil tuuuu amik kastard 4 sudu mmbukit yer kastard tu...campurkan setengan tin air....gaul dan gaulll kastard tu.smbil jeling2 kat susu tu.dh mendidik susu tu...msukkn kastard dlm susu.... gulllllll kasi sebati dan likat bru matikan api.....kasi sejuk skit bru tuangkan atas swill roll tu..dah tuang bg masa dlm 15minit gitu....humbankan mix fruit td ats kastard...ikut lah kekdah korang nak buah byk ke skit.nak kasi buah potong sndri mcm strawbeli punnn blehhhh..hehehehehhe.dah gituuuuu.masa utk msk agar2 pulak

*masak agar2 tgk lah cara2 nyer blakang kotak tuuu...letak lah gula.3sudu pun okay.sbb swiss roll dah manis..kastard tu lemak2 manis kannn....agar2 dah sejuk baru tuang atas kastard tu............belek2 masukkan dlm peti ais smpai korang rsa puding korang sedia utk di mkn..hihihihihihihihiihih. dan aku nyer hasilllllllllllllllll....auwwww maluuuuuuuuuuuuuuu lahhhhhhhhhhh..sbb tak gah mcm uolls punyer... tp nak jugak tunjuk.....
taraaaaaaaaaaaaaaaa....my puding triffle.....wehuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.korang cuba lah..pastu bg aku mkn

No comments:

Post a Comment