Tuesday, October 9, 2012

D.O.N.U.T

ni bkn donut Jco...bkn big apple...bkn dunkin donut...bkn donut glemer2...hahahhaha..ini donut uli sendiri. wahhhh mcm tere sgt jer kan ayt tu.that a 1st time okay...never in my life buat donut.gigih aku mengoogle resepi..resepi die okay lahhh.tak la ssh.tak memerlukan bahan2 yg pelik pun...cume leceh utk mmbentuk menjadi doh.so smlm blk keje aku buat la....aku nyer resepi tak pakai telur.pakai susu pekat, mentege tepung gandum, mauripan, garam dan gula....mauripan direndam dulu dlm air suam.tgglkn dlm 5 10 minit gitu.kasi sebati...(tepung(1cwn),mentega ngan susu pekat 1 sudu teh bsr tuuu...) gaul kan sebati.dah sebati baru msukkan air mauripan tu.gaul lah smpai rata dan mnjadi doh.dan smpai tak melekat kat tgn. dan boleh dibentukkan jd donut.*silalah paham sendiri ayt aku tulis ni* pastu biarkan sehingga 2x ganda naik.*aku suka tgk bila die naik* then boleh la dibentukkan.hahahahahahhaha.bila dah siapkan kna terus goreng rupanyer donut ni.heheheheh tak leh goreng keesokan harinyer.ooohh gituuuuuuuuuuuuuuuu....so jd lah donut aku.im proud of myself coz donut aku jd.*lompatataskatil* next....aku tak tau resepi apa plak aku nak cuba.sbbnyer tepung gandum aku dh nak hbs.hahahahahahahahahha.tak dan nak kulat kali ni tepung aku.kerajinan terlebih..so meh nengok gmbor donut aku yg bulat kecik bulat besar...silalah gelak tgk donut aku....






 ni lah hasil...
mariiiiiiiii gelakkkkkkkkkkkkkkk reramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
ko nak celen aku tak buat donut
angkat kening tetinggi

No comments:

Post a Comment