Sunday, June 16, 2013

Selamat Hari Bapa

tak lewat lagi kot nak wish slamat hari bapa
utk abah saya
Haji Masbahon bin Sumin

abah saya hensem.......
saya lbh ikut ciri2 abah
antaranya:
*suara kuat *hahahahahahha
*hidung ala2 mancung tp kembang
*warna kulit lbh kepada wrna golap ikut abah.mak den putih
Abah....walaupun abah garang*time kecik2 plg gerun bila abah ada kat rmh,stress bila abah ada kat rmh*hahahahahahah
tapi oya tetap sayang abah wlaupun oya ank plg nakal*anak tak makan saman*
abah plg bestttttttttttttttttttt
sayanggggggggggg abah
jugak makkkkkkkk
maka dikesempatan ini oya doakan semoga abah dipjgkan umur, diberi kesihatan, dimurahkan rezeki
u a my herooooo abahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

kannn.........................hensemmmm kan abah saya.....
abah mmg mudah mesra dgn org
kat tmn org slalu lantik die jd pengerusi
smpai kn mak x bg pegang apa2 jawatan
sbb abah selalu skt kepala
stress lahhh tuuuuu
kitorg pun xbg
sbb asyik xder kat rmh jerrrrrr

oya doakan mak dgn abah bahagia hingga akhr hayat.aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear
For I am near

gadiS & bunGa

assalamualaikum uolls
senyummmm semuaaa
mulakan hari isnin dgn ion2 positif
_

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--

-
-
--

-
-
-
-
-
positif terus tgk gambor syiok sendiri nieeee
kenalahkan dgn tajuk
gadis & bunga
*clapclap*

gaya perlu ada

bestkan bila dpt bunga

wlaupun dapat sekuntum jerrrrrrrrkkkk

dah...
tu jerrrr nak tayang

Monday, May 20, 2013

Part 2

ni dah smpai Madinah...subhanallah....sgt impresssssssss bila menjejakkan kaki di tmpt seluruh dunia manusia yg beragama Islam dtg ke sini bila musim haji.sgt teruja..ciptaan allah sgt menakjubkan.tiada yg dpt menandinginya.sukar nak luahkan melalui kata-kata.pd yg 1st time dh pegi die tau apa yg aku rasa.terasa diri terlalu kecil tatkala memasuki ke dlm masjid nabawi.masjid nabi.

19 April 2013 hari jumaat.alhamdulillah aku smpai di bumi Madinah.dpt menunaikan solat Suboh yg pertama di masjid nabawi.dpt ikut imam baca surah sajadah...allah huakbar.tatkala ini,terasa diri terlalu byk dosa.andai Dia nak uji diri aku.aku redha sbb tau akn diri ni mmg byk dosa.cuaca yg best menyambut aku..sejukkk jerrrrr......subhanallah.maha suci allah.die yg patut disembah.

suasana dlm masjid Nabawi

masjid Nabawi
kali pertama menjejakkan kaki disini
ya allah
tuhan jer yg tau apa yg aku rasa
syukur kerana aku telah dipanggil olehnya utk dtg ke rumah nya

que utk memasuki Raudhah
ramai sgt2
sbb utk kaum wanita die ada timing2 yg boleh masuk
lelaki anytime

sejuk jer masuk masjid
berpusu2 org
hari pertama tu jugak aku dpt memasuki Raudhah
dpt sujud di karpet putih
ya allah
sayu
hiba
terasa terlalu kerdil diri ini


dlm kwsn Raudhah tak dan nak amek gmbr
sbb terlalu pack
smue org berkejar2 nak sembahyang sunat
berdoa
org langkah kepala bila sujud perkara biasa
sbb smue nak memohon padanya
meminta padanya
dan aku bersyukur sgt dihari pertama aku dpt memasuki Raudhah


betapa cantiknya ukiran
inilah sebaik2 rmh


rht sekejap lps dpt memasuki raudhah



cantikkan
alhamdulillah aku diberi rezeki
dpt tgk payung ni terbuka
dia akn bukak waktu pagi
selepas suboh

air zamzam jadi minuman harian kat sini
sedappppppp
rasa air zamzam kat madinah dn mekah lain bila smpai mlysia
kira puas aku minum air zam2
sbb dlm masjid mmg ada disediakan tmpt utk ambil air
byk
tak perlu rebut2
nak sejuk
nak tak sejuk
nikmat

suka tgk seni2 dlm masjid ni






mkn kat hotel mmg marvelesssssss
sedapppp
mcm mna mkn kat mlysia
mcm tu lahh kat madinah dn mekah
no need to worry pasal mknn lah




lawatan ke ladang kurma



jln mengelilingi masjid nabawi


allah huakbar
rinduuuuuuuuu
rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuu

ini lah tempat yg memberi ketenangan dan kedamaian
wlaupn ramai org

kubah hijau tu lah raudhah

doakan semoga ada rezeki aku dtg lg kesini




n 1 perkara lagi
tiap kali slps smbhyg 5 waktu mesti akan disusuli solat jenazah
shoping jubah
shoping kurma
jaga2
bg perempuan jgn jln sorng2
sbb pak arab ni gatallllllllllllllllllllllllllllll
dushhhhhhhh
stress aku
siap ngadu kat ayah aku okay
die mcm sengaja nak langgar kita
hantu btl
sekellll baru tauuuuuu
tu lah cerita kat madinah
bersambung lagiiiiii
kisah kat mekah pulakkkkkk

Sunday, May 19, 2013

Part 1

Assalamualaikum

alhamdulillah msh lg diberi nyawa oleh-nya utk meneruskan kehidupan
diam tak diam sebulan dah aku mengerjakan umrah
dan hari ni baru nak dtg mood nak story
ampun lahhhhh
tugasan hakiki byk plus tugasan2 sampingan.dah tu nak menaip kna ada mood
bru feel ada...feel lah sgt....mmg dh berhabuk blog ni.mihmihmihmih
18.4.2013
tarikh aku berangkat menunaikan umrah
together gether ngan parent
flight dr Senai
maka aku kna lah blk Johor
flight direct dr Senai -Jeddah
no transit
NAS Air....naik boeing 737
jakuuuunn lerrr nek kapal besorrrrrrrrr.
sumppah time dpt boarding pass ni aku tertanya2 btl ke aku nak g umrah niieeee
tapi nak tak nak cekal kan hati
sampai migrain2 aku k
takut nyer pasal
mana tak takut

ada org ckp aku pakai baju gini mcm nak g kenduri kawen
hampehhhhhh
lek lu baru nak g
stok jubah tak byk der

tu pass aku
siap smue nama hotel kat madinah dan mekah

ini org arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
innocent baiiiiiiiiiiiiii

tu flight aku naik
sekapal tu skali ngan org indon n dari group2 lain

bagi aku ramai
tp sbb kapal besor
ayah aku kata tang blakang kosong

aku duduk tepi sayap...
ya allah semoga kau permudahkan segala urusan ku...
bersambung part 2
..................

............................


..............................................

Monday, April 15, 2013

LuahaN

dah la malas nak hapdet belog.tetiba hapdet tajuk nak touching2 jer...tak der lah touching sgt pun sbnrnya. sekadar borak kosong.kojo dah siap kononnyer *padehal fail dah tolak tepi* kasi rileks2..mood kerja ni tak leh paksa2. time die dtg rajin pulun lah kaw2.time tak rajin its doesnt mean tak payah buat kerja yer ahkak2 abang2 sekalian.buat tp kuantiti tu tak sama bila mood rajin membuak2.itu aku lahhhh. iolls tau uolls semua rerajin....hapdet blog kat rmh.bkn kat opis mcm aku nie haaaa....hahahahahahha.sentapssssssss..

alhamdulillah aku skrg keje dah nk msuk 3thn.kejappp jer rasa dah ehhh 3 thn.duit saving seploh hinggit jer mcm tu. tak meningkat2 pun.kesiannnnnnn kan. tu yg menjadi salah satu sebab aku tak kawin lagi.. giler ko kawen harapkan duit bakal suami.tak bahagia btl aku rasa.atleast klau saving bila kawen tu pakai duit hasil saving sendiri mcm wahhhhhhhlaaaweyyyyyyyy....manyak syiokkkk...itu bg aku.bg korang sure berbezakan. so dlm dunia ofis ni memacam orang aku bergaul.mana yang sekepala..mana yg tak sekepala.....yang pandai bodek...mana yg boleh kita share masalah kita dkt die n die bleh keep it what kita share dgn die... ada pulak yg kita bercerita kat die pastu duk bukak mulut dkt org lain.. mana yg boleh nasihatkan kita... mana yg bila mood die tak okay,muncung sedepa...ehhh memacam lahhh. aku rasa bkn kat tmpt aku kerja jer. tmpt uolss pun ada jugak mcm tu.

kekadang aku fkr..knp ek diorg ni yg si X cerita kat si P..si P ni mcm pass baten kat si Q pulak.aku rasa bnda mcm tu tak perlu lah.lg2 bnda yg tak sahih...bnda yg aib..kesian si X.yer lahhh die ingtkan si P ni boleh dipercayai tp malang...KIAH PROPAAAAAA rupanyer. klau kna kat aku. mmg aku post kat fb nama die.biar semua org tau.aku part buat jahat mmg gemar..mmg kaw2 aku kasi ajaq... myb die dgn org lain baik..shes bright like a diamond. aku tak kesah pun, coz im also bright like diamond also.hahahahah.dasar puaka ko kan....so far tmpt aku kerja ni mostly semua dah kawen.berapa kerat nowww lah yg tak kawen lg kan.ok lah aku leh adapt cara diorg.sbb ada yg baya2 mak aku.gurau mmg guraau....kekadang kasar gak cara gurau..tp sblm blk mintak maaf. pastu ckp lah gurauu jer td.hihihihi. tapiii perlu diingatkannnnn yerrr TAK SEMUA BOLEH TERIMA GURAU KASAR YER!!kna tgk2 jugak. luaran okay.tup2 nnt senyap. masam muka.ishhhhhhh3x. pelik peel mcm ni.terima ksh kat mak abah aku sbb ajar aku agar tau hormat org..tau bezakan baik dan buruk... jgn beza2kan org.kawan jer dgn semua org.baik ke jht bkn kita yg menilai. kita tak der kuasa okay nak menilai manusia.hanya Dia yg boleh menilai ssorg itu baik atau tidak.

YANG PENTING KITA ENJOY DGN KERJA KITA!!!!!!
#skema nak mams ayat.padehal.....hahahahahah#

n aku nak share kat sini.skrg tanggungjawab aku makin berat.ko ingt yg dah kawen jer ke tanggungjawab berat.hahahahah.tak nak kalah okay.....skrg aku dh jd student ipta pjj. nsb baik kelas sebulan sekali n weekend. doakan semoga aku leh galas tanggungjawab tersebut.aku ni kan pemalas. bkn spesis rajin mentelaah okay.risau aku dgn diri sendiri ni.hahahahahahah.pitam mak apak aku baca.hihihihihiih. nsb baik aku ada pemangkin semangat.tunjalkepalasendiri.mihmihmih...wlaupun die garang tp die romantik.mcm romantika kat astro.muntohhhhh aku.geliii syiakkkkkkk.

pastu aku kan nk g umrah.18-30april 2013. doakan aku selamat pergi dan balik.doakan lah aku yg baik2 yer.... aku jugak nk mntak maaf atas apa jua keterlanjuran aku.atau sesiapa ada terasa hati dgn aku.ampun maaf kupinta. semoga kita ketemu lagi.